Ook in Ethiopië kun je post ontvangen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu Ook in Ethiopië kun je post ontvangen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu

Ook in Ethiopië kun je post ontvangen

Door: Marloes

08 Oktober 2008 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag 14, dinsdag 7 oktober
Vannacht heb ik weer lekker in mijn eigen bedje in Addis geslapen echt uitslapen is mij hier in Ethiopië nog niet gelukt. ’s Ochtends schijnt de zon al vroeg door onze gordijntjes naar binnen en dan wil ik ook lekker mijn bed uit om te genieten van weer een heerlijke dag.
Vandaag was het de bedoeling druk bezig te gaan met onze plan van aanpakken maar helaas hebben we niet zo veel gedaan als dat de bedoeling was. ’s Middags ben ik met Carlijn mee gegaan naar een Nederlandse fysiotherapeut die hier in Ethiopië woont en 2 Ethiopische kinderen heeft geadopteerd. De fysiotherapeut heeft een praktijk aan huis in de rijkste straat die ik tot nu toe heb gezien. Niet allen de straat is boven gemiddeld goed, ook de huizen zijn enorm en afgezet met hoge hekken en bewakingscamera’s. Ook heb ik hier de eerste honden gezien die als huisdier worden gehouden en niet op straat leven. Aan de 2 kinderen van de fysiotherapeut kon je meteen merken dat ze een Nederlandse opvoeding hebben gehad en niet een Ethiopische. Naast het feit dat de kinderen Nederlands praten waren ze ook veel verwende en waren ze veel minder gewend om te delen, net als Nederlandse kindjes die vaak het ikke, ikke gedrag vertonen. In Ethiopië hebben kinderen dit helemaal niet. De kinderen in Ethiopië hebben natuurlijk niet veel om te delen maar worden ook veel meer opgevoed met het moeten delen van dingen. Ook waren de kinderen van de fysiotherapeut heel luidruchtig, iets wat Ethiopische kinderen echt niet zijn. Ethiopische kinderen zijn veel rustige en hoor je bijna nooit schreeuwen.
’s Avonds is iedereen uit eten gegaan behalve Carlijn en ik, wij hadden zin om lekker thuis te genieten van de rust. Samen met Sammy, onze bewaker, zijn we pizza’s gaan halen. Bij de pizzeria werkte een enthousiaste Griek die met veel liefde heerlijke pizza’s voor ons heeft gemaakt.
Na het eten van de pizza’s heb ik een gezellig gesprek met Sammy gehad. Met de kaart van Ethiopië in de hand heeft hij veel verteld over het land.

Ook is het mogelijk om post te ontvangen in Ethiopië, ik heb vandaag namelijk mijn eerste kaartje van thuis gekregen! Echt super leuk.
Mijn adres hier in Ethiopië is:
Marloes Markslag
Dir Foundation
P.O. box 3048
Code 1250
Addis Abeba
Ethiopia
Vergeet niet in je brief/kaartje je adres te zetten want dat maakt het voor mij wel makkelijker om terug te schrijven.

• 08 Oktober 2008 - 10:51

Judith:

Leuk Leuk weer te lezen!!

Jammer he dat nederlandse kinderen eigenlijk zo verwent zijn...
    Succes nog met alles!!

Liefs Judith

• 08 Oktober 2008 - 14:49

Rudi:

Hey wat een leuke verhalen weer!
    Accepteer je ook Feyenoord shirts? of wil je alleen maar Twente ;-)

Groetjes Rudi

• 08 Oktober 2008 - 16:41

Karin En Jan:

We hebben net onze spuiten gehaald,dat is het begin van onze reis naar Ethiopie.

groeten