Ons eerste filmpje - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu Ons eerste filmpje - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu

Ons eerste filmpje

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2008 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag 5, zaterdag 27 september
Helaas waren we ’s ochtends allemaal nog steeds kneusjes. We zouden dit weekend een tripje maken richting het zuiden maar ik zag het niet zitten om 6 uur in een wiebelend busje te gaan zitten met mijn buikpijn en kots neigingen. Maarten dacht dat hij wel mee kon gaan, zijn voet deed niet meer zeer dus vonden we dat Maarten maar even moest laten zien dat hij kon lopen, na de stappen had hij al weer onwijs veel pijn en kon hij terug zijn bed in. Ook Carlijn zag het niet zitten om weg te gaan met haar pootje en Hielke was ook wel toe aan een rustig weekendje met zijn hoofdpijn. Na een lekker ontbijtje is iedereen behalve, Maarten, Carlijn, Hielke, Gery en ik op een weekend uitstapje gegaan. Het is hier dus nu lekker rustig in huis zodat we allemaal weer even kunnen aansterken. Nadat we iedereen hadden uitgezwaait heb ik lekker een bad genomen. Toen ik weer beneden kwam hadden de andere thuisblijvers wat stoelen buiten voor onze weg neer gezet waar al een aantal mensen uit de buurt gezellig bij kwamen zitten.We hebben dus meteen contacten met onze buurtbewoners gemaakt.
Maarten is samen met Gery en Hielke naar het ziekenhuis gegaan om wat foto’s van zijn voetje te maken, en zoals verwacht was het gebroken. Één deel van zijn been zit nu in het gips de andere kant moet eerst wat dunner worden voordat die kant ook gegipst kan worden.
Ook hebben we vandaag een lastig gesprek gehad, één van onze taxi chauffeurs verdiend per maand 300 bir, dat is ongeveer 21 euro. Wij hebben vandaag boodschappen gedaan en waren al ongeveer 300 bir kwijt. Daarnaast ga je verder nadenken, kopen wij een truitje in Nederland dan betalen we daar al zo 21 euro voor, nu is het leven hier natuurlijk een stuk goedkoper maar 21 euro is nog steeds niet veel als je daar samen met je ouders en zusje van moet leven. 21 euro houd in dat je vaak maar 1x per dag kan eten omdat je anders aan het eind van de maand geen geld meer over hebt, 21 euro houdt in dat je geen nieuwe kleren kunt kopen, of een keer uit eten kunt gaan. 21 euro is eigenlijk helemaal niks……..

Momenteel zijn onze taxichauffeurs samen bezig om voor ons een internetverbinding aan te leggen. Ook hebben we de hele week gewoon stroom en water gehad.

Yes, mijn eerste berichtje is op internet geplaatst, ik type mijn verhalen al gewoon in word zodat je op internet alleen hoeft te knippen en plakken, ik even jullie reacties op mijn vorige bericht kan lezen, wat overigens super leuk is. Het is echt een fijn idee dat er mensen in Nederland aan je denken, je verhalen volgen en je succes wensen.
Over de Nederlander die ontvoerd is, ik heb er hier echt niks over gehoord, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik hier nog helemaal niks aan nieuws heb gevolgd, we hebben geen tv en tjah de krant kan je ook niet lezen want die is in het Amhaars. Toen ik het berichtje voorlas aan de anderen reageerde 1 iemand: ‘ik heb een chauffeur hierover horen praten, maar hij wist verder ook niks’. Dus mensen van de wereldomroep, ik kan jullie niet helpen. En voor de mensen die ongerust waren geworden door het lezen van dit bericht: de grensgebieden in Ethiopië zijn gevaarlijk gebied, het wordt dan ook sterk afgeraden daar niet heen te gaan. De binnenlanden van Ethiopië zijn over het algemeen gewoon veilig en zeker niet minder veilig dan een heel aantal druk bezochte plekken in Nederland.


Dag 6, zondag 28 september
Rond een uurtje of 9 werd ik wakker, ik kon niet slapen en had vreselijke honger, mijn maag deed pijn en ik wist dat het enige medicijn eten was. Op zo’n moment vraag je, je af, heeft een Ethiopiër hier niet vaak last van? Zei eten immers vaak maar 1x per dag. Of zou hun maag daar op afgesteld zijn? Zou mijn maag er ook snel aan wennen dat ik hier veel minder eet?
Na een toilet bezoek bleek alweer dat mijn maag ook niet al te sterk is, gelukkig heb ik wel gewoon zin in eten en drink ik voldoende dus mijn maag zou wel even aan het wennen zijn aan al dat Ethiopische eten.


Vanacht heeft Maarten ons eerste filmpje online gezet, het filmpje is te bekijken op: www.q13.nl/maarten/ethiopie

kus

  • 28 September 2008 - 08:21

    Anke:

    Hey meis!!

    Leuk om dit allemaal te lezen!! En het filmpje is ook erg leuk!!
    Je maakt al heel wat mee he!! Ben je nu al wel weer ietjes beter??
    Goed blijven drinken he!! Wil je pas over 4 maand weer zien!!

    Dikke knuffel

  • 28 September 2008 - 09:38

    Karin:

    hallo Marloes
    Fijn en leuk dat we nu kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Hoop dat je snel hersteld van je buikklachten. Ik weet dat de tijd snel gaat, maar zo snel??Papa loopt volgende week de marathon in Keulen, dus lang duimen.

    groeten

  • 28 September 2008 - 10:19

    Jan:

    Hoi Marloes,

    Leuk dat we de verhalen nu ook kunnen lezen. Je hebt al heel wat beleefd in die korte tijd dat je daar nu bent. Jammer dat je niet mee kunt met de trip naar het zuiden, maar er komen de komente tijd nog genoeg gelegenheden op wat van de wijde omgeving te zien. Het filmpje was grappig. Ik denk dat je een roeping als journalist bent misgelopen,of misschien komt dat nog.
    De marathon is pas volgende week. Gisteren hebben we nog een rustig duurloopje gedaan in Markelo en hebben we onze nieuwe loopkleding opgehaald. Dit zie er allemaal heel proffesioneel uit. Dat wordt volgende week een mooie optocht, allemaal in het zelfde tenue.
    Je mag het hotel wel reserveren. Het is belangrijk dat het er een beetje schoon is en dat we wat van het gewone Ethiopische leven kunnen beleven.

    We zien al weer uit naar je volgende berichtjes op deze site.

    Ook van mij een dikke knuffel.

  • 28 September 2008 - 12:04

    Yonda.:

    heeeey nicht (L)

    hoe is het daar ?
    zo te zien is het
    erg koud ?. ik
    kreeg een berichtje
    van ons eerste
    fimpje, maar nu
    kijk ik hier en zie
    ik alleen maar tekst
    :P hihi. staat er
    al een filmpje op?

    ik ben benieuwd
    hoe het daar verloopt
    en ik zal vaak deze
    site bekijken.

    heel veel liefs
    en nog veel plezier

    Yonda, !

  • 28 September 2008 - 12:33

    Hallo Markslag:

    Hoe gaat het met jou? Als ik het zo lees, beleef je al veel dingen.
    Hoop dat je het nog erg naar je zin zult hebben in afrika.
    Heb nog 3 zakjes plaatjes meegebracht,Kim moet maar kijken of jullie ze kunnen gebruiken.

    Spijker.

  • 28 September 2008 - 14:45

    Jan:

    Feestje in de stad!

    Haile Gebrselassie heeft de marathon van Berlijn gewonnen in een nieuw wereldrecord. Hij finishte vanmorgen in 2u03:59, en won voor de derde keer op rij in Berlijn.

  • 28 September 2008 - 15:36

    Marijke:

    Hoi Meid,

    Wat een leuk filmpje. Echt leuk om op deze manier een idee te krijgen hoe het daar is. Heb je het bericht van Maartje als gezien? ;) Ben je nu alweer wat beter?

    Liefs Marijke

  • 28 September 2008 - 17:30

    Angela (Aens ;)):

    Heey Marloes,

    Ja van mij ook een berichtje. Echt ontzettend leuk om zo wat van je leven daar mee te maken, en volgens mij heb je niet alleen je roeping als journalist gemist maar ook als schrijver ;)

    Onwijs veel succes daar!!

    Groetjes Angela (MTRO)

  • 28 September 2008 - 18:06

    Cinzia:

    hy marloes alles goed met jou. even een vragje hoe doe je je aanmelden?maar weetje nog het feesje toen was ook heel leuk. maar ik ben een week naar italie geweest en een week naar byeren. het was in italie best wel lekker weer maar in byeren was het heele maal niet lekker weer 5 of 6 7 8 9 graden

  • 29 September 2008 - 08:45

    Marian:

    Hey Marloes,

    Gaat het weer wat beter? Geen prettig begin met die buikpijn. Hoop dat het snel beter gaat.
    Ben je al begonnen met een project? Of is dat nog te vroeg.
    We houden de site in de gaten en zijn benieuwd naar al jullie avonturen. Heel veel plezier allemaal en succes.

    Beterschap en een dikke kus van Peter, Marian en Noor.

  • 04 November 2008 - 15:48

    Hanny Mentink:

    Hallo Marloes, ik ben bezig je verhalen te lezen. Ik hoorde van je moeder dat je een website had waar je alles opzet. Nu ik er mee ben begonnen kan ik haast niet stoppen. Vind het erg leuk wat je zoal mee maakt. Ik ben nog lang niet klaar maar elke dag ga ik wel even kijken.
    Groeten van de flexpool carint Humanitas van Hanny Mentink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

Vrijwilligerswerk in Ethiopië

Recente Reisverslagen:

19 December 2008

Foto's!

15 December 2008

Mijn laatste reisverslag!

07 December 2008

Papa en mama zijn er!

26 November 2008

Laatste workshops afgerond!

19 November 2008

We zijn al over de helft.

Actief sinds 04 Juni 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 34128

Voorgaande reizen:

01 Februari 2011 - 28 April 2011

Afstuderen in Kroatië

23 September 2008 - 15 December 2008

Vrijwilligerswerk in Ethiopië

Landen bezocht: