Novi Sad - Reisverslag uit Osijek, Kroatië van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu Novi Sad - Reisverslag uit Osijek, Kroatië van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu

Novi Sad

Door: Marloes

22 Maart 2011 | Kroatië, Osijek

Hellow,

Hier gaat alles goed, ons onderzoek begint al tegen het einde aan te lopen. We hebben alle interviews zo goed als afgerond en kunnen al bijna beginnen met onze aanbevelingen.

Ook het bezoeken van steden verloopt nog steeds goed, zo zijn we afgelopen weekend naar Novi Sad (Servië) geweest. Met de bus ben je hier in ongeveer 3 uurtjes. Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen; ja we hebben weer nieuwe stempels :-)!
Novi Sad is niet echt een hele bijzondere stad. Er staan een paar mooie kerken, de winkelstraat stikt van de Nike winkels en daarnaast is er een mooi fort.
Gelukkig hadden we een paar dagen daarvoor een meisje uit Novi Sad ontmoet, ze voor een paar dagen in Osijek want ze had heeft hier enige tijd geleden stage gelopen. Toevallig ging ze met dezelfde bus naar Novi Sad. ’s Avonds heeft ze ons meegenomen naar een pizzeria, samen met nog wat vriendinnen van haar. Na de heerlijke pizza hebben we Rakia met honing gedronken, dat is ‘het’ drankje van Servië. Door de honing smaakt de Rakia zo zoet dat je het gewoon weg drinkt als limonade. De volgende dag hebben we het fort bezocht, vanaf het fort had je een goed uitzicht over de stad, maar om het nou mooi te noemen…..
’s middags werden we meegenomen naar een koffiebar waar ze meer dan 100 verschillende soorten koffie hadden, echt alle smaken waren mogelijk.

Het leven in Osijek is ook nog steeds goed uit te houden. Ik ben zelfs lid geworden van de sportschool hier, de Kroaten eten ook zo vet dus je moet wat ;-)

Voor de komende dagen staat Moldavië op de planning. Morgen middag vliegen we vanaf Boedapest naar Chisinau.

• 30 Maart 2011 - 19:23

Riet Spijker:

hallo marloes en michiel, heb jullie reisverslag gelezen.fijn dat het onderzoek goed loopt. nu voorbereiding treffen voor bezoek uit hengelo. veel succes groetjes.