Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marloesmarkslag - WaarBenJij.nu

Boedapest

Door: Marloes

13 Maart 2011 | Hongarije, Boedapest

Zondag 6 maart t/m woensdag 9 maart 2011

We zijn al weer terug uit Boedapest, helaas! Op de weg naar Boedapest realiseerde ik me eigenlijk hoe ontzettend ideaal Osijek gelegen is. Je bent in een paar uurtjes in een aantal van die steden waar je normaal nooit zo snel als een citytrip naar toe zou gaan. Boedapest ligt op ongeveer 200km van Osijek. Met de auto ben je er dus vrij snel. Wederom moesten we natuurlijk door de douane en was het weer een kwestie van stempels verzamelen.
In Boedapest hadden we een hotelkamer op een boot, net buiten het centrum gereserveerd! Ik had nog nooit eerder op een boot geslapen en merkte ook geen verschil met het slapen op het vaste land. Natuurlijk lag de boot stil dus werd er weinig gewiebeld.
In Boedapest was het erg zonnig, maar de eerste dag toch ook wel erg koud. De stad zelf is echt fantastisch. Je hebt er mooie oude gebouwen, gezellige restaurants en ook de Thermal Baths zijn echt een aanrader (al stinkt het water in sommige baden wel heel erg)!
In tegenstelling tot waar de Kroaten ons voor hadden gewaarschuwd spraken de Hongaren wel redelijk goed Engels.

Donderdag 10 maart 2011
De laatste interviews in Osijek zijn afgerond. Vandaag hadden we een afspraak in het Volunteer Center en bij Grad Osijek. Het is erg opvallend hoeveel jongeren hier in Kroatië vrijwilligerswerk doen, dit heeft natuurlijk ook deels te maken met de hoge werkloosheid. In het Volunteer Center hebben ze een bestand van zo’n 600 jongeren, waarvan er 300 actief vrijwilliger zijn. Ook Grad Osijek kent een afdeling voor youth counseling, voor en door jongeren.

• 13 Maart 2011 - 21:36

Karin :

Boedapest staat ook op ons lijstje.

• 14 Maart 2011 - 08:58

Marian:

Hoi M en M,

We genieten van jullie leuke verslagen en verhalen. Heel veel plezier en succes.
    Groeten van Peter, Marian en Noor.

• 22 Maart 2011 - 11:36

Renate:

Hey, Marloes.
    Wat geweldig weer die leuke verhalen en verslagen! Zo te zien vermaken jullie je wel. Heel veel plezier en succes.
    Groetjes van André, Renate, Danny en Naomi